Raiffeisen Leasing este dedicata respectarii principiilor de etica si culturii de conformare cu regulile de concurenta in activitatea sa de zi cu zi. Regulile de concurenta pot afecta intregul mediu de afaceri si genera plus valoare pentru toti participantii din piata.
Prin urmare, Raiffeisen Leasing asteapta ca toti partenerii sai de afaceri sa respecte regulile de concurenta si sa adopte un comportament conform cu aceste reguli. In acest scop, Raiffeisen Leasing propune acest Ghid de concurenta pentru partenerii sai de afaceri, pentru a promova acele comportamente conforme ce produc beneficii tuturor participantilor din piata.
Principiul de baza al legislatiei de concurenta este ca, atunci cand se concureaza, societatile trebuie sa decida asupra comportamentului lor comercial independent de alte societati. Comportamentul fiecarei companii trebuie sa fie intotdeauna determinat de propriile obiective de afaceri si de planurile proprii de dezvoltare. Un principiu fundamental al regulilor de concurenta este ca sunt interzise orice intelegeri cu concurenti care conduc la restrangerea concurentei, in special cele care se refera la: preturi, termeni / conditii comerciale, limitarea productiei / ofertei, impartirea pietelor / clientilor, schimb de informatii, boicoturi, participarea la licitatii.
scrisa sau orala | formala / informala |
explicita / implicita | valida juridic sau nu |
pusa in practica sau nu | obligatorie sau nu ("gentlemen's agreement") |
In general, o practica concertata priveste comportamentul viitor al companiilor, constand in coordonarea comportamentului partilor implicate prin schimburi de informatii sensibile comerciale.
Fiecare companie trebuie sa isi stabileasca in mod independent comportamentul si politica pe piata, fiind interzis orice schimb de informatii care ar putea influenta comportamentul unei alte societati.
Schimbul de informatii:
Intelegerile de tip A-B-C (denumite si hub and spoke) se refera la transmiterea de informatii comerciale sensibile / strategice de la un competitor (A) catre un alt competitor (B) prin intermediul unei terte parti (C).
Este suficienta transmiterea unilaterala, nefiind nevoie de reciprocitate.
Nu solicitati / nu acceptati oferte sau termeni si alte conditii ale concurentilor prin intermediul unui tert!
Nu furnizati clientilor dvs. informatii strategice referitoare la activitatea concurentilor lor!
Este necesar ca fiecare partener comercial sa cunoasca si sa respecte regulile de concurenta.
NU este permisa desfasurarea activitatilor care nu sunt in concordanta cu regulile de concurenta.
In calitate de intermediar, NU transmiteti urmatoarele aspecte referitoare la:
Nerespectarea regulilor de concurenta poate conduce la aplicarea de amenzi imense, care pot ajunge pana la 10% din cifra de afaceri a companiei implicate.
Incalcarea legislatiei de concurenta poate atrage riscuri atat pentru companie, cat si pentru angajatii sai.
Riscuri pentru compania implicata:
Aici gasesti paginile pe care le-ai salvat pentru consultare ulterioara.
Pentru a adauga o pagina in lista, da click pe panglica "Salveaza" din partea de sus a paginii respective.
Aici vezi paginile pe care le-ai vizitat recent.
Acest site utilizeaza cookie-uri pentru a va asigura o experienta de navigare cat mai buna si pentru scopuri de marketing. Daca navigati in continuare pe acest site fara a schimba setarile privind cookie-urile, vom presupune ca acceptati sa primiti toate cookie-urile de pe acest site. Puteti schimba setarile privind cookie-urile in orice moment. Pentru a afla mai multe detalii, cititi Politica de utilizare cookies.